Palkkatietojen välittäminen asiakkaan ja tilitoimiston välillä

Tehosta työskentelyäsi sähköisten työkalujen avulla!

Tässä artikkelissa opit miten palkkatietoja voi välittää tietosuoja mielessä turvallisesti tilitoimiston ja asiakkaan välillä. Tiedot eivät liiku sähköpostitse, vaan LemonFiles tiedonhallinta ratkaisun avulla.

Valmistavat toimenpiteet

Aktivoi LemonFiles seuraavien ohjeiden mukaisesti: http://info.lemonsoft.eu/LemonNethelp/#!Documents/lemonfilesinkyttnotto.htm

Aktivoi LemonFiles-lisenssi kaikille niille henkilöille, jotka tulevat lisäämään ja käsittelemään aineistoja sovelluksen kautta. Onnistuneen aktivoinnin myötä käyttäjien työkalurivillä näkyy uusi LemonFiles-ikoni.

Perusta seuraavaksi uusi henkilörooli: Asetukset|Valintalistat|Henkilö/käyttäjä-kohdalla. Aktivoi tämä rooli kaikille niille henkilöille, joille halutaan antaa oikeus LemonFilesin Palkka-aineistot kansioon alikansioineen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Klikkaa LemonFiles-ikonia ja perusta uusi pääkansio: Palkka-aineistot.

 

 

 

 

 

 

Rajaa kansion käyttöoikeudet painamalla hiiren oikeaa näppäintä ja valitse: Kansion oikeudet.

 

 

 

 

Lisää käyttöoikeus kyseiseen kansioon juuri perustamasi roolille.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Perusta seuraavaksi vastaavalla tavalla alikansioita, ainakin yksi ”In”-kansio sekä toinen käsitellylle aineistolle. Voit halutessasi perustaa useita kansiota käsitellyille aineistoille: esimerkiksi palkankorotukset, sairauslomat jne. Lukkokuvake kansion kohdalla merkitsee, että kansioihin on lisätty roolirajaus.

 

 

 

 

Aineiston lisääminen Desktopin kautta

Avaa LemonFiles ikonin kautta, ja valitse kansio Palkka-aineistot|In.  Lisää tiedosto joko valitsemalla työkalurivistä Aineiston lisäys-pikakuvake tai raahaamalla aineisto tiedosto-kohtaan.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aineiston lisääminen Onlinen kautta

Avaa LemonFiles sovelluksen kautta ja valitse Palkka-aineistot IN-kansio. Lisää tiedosto toiminnolla Lisää tiedosto tai raahaamalla.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ohje palkkahallintoon

Tarkista IN-kansiossa oleva aineisto ja suorita tarvittavat toimenpiteet, kuten esimerkiksi uuden palkansaajan perustaminen tai palkankorotus.  Raahaa tämän jälkeen tiedosto Käsitelty aineisto-kansioon tai vastaavaan suojattuun kansioon.  Palkanlaskijana voit käyttää sekä Desktop että Online-sovellusta.

Vinkki! Voit tallentaa selaimen suosikkeihin. Tässä tapauksessa on kuitenkin hyvä käydä tarkistamassa Uutisnurkan sisältö erikseen.